Gratis Trainingen Search Marketing

Is er zoveel informatie over online marketing beschikbaar dat je niet weet waar je moet beginnen of wil je je juist verdiepen in een bepaald onderwerp? Wij kunnen je helpen! Wij geven regelmatig trainingen voor beginners over: opzetten marketing en communicatiestrategie, Google Analytics, SEO en PPC (SEA). Deze trainingen zijn geschikt voor iedereen met weinig tot geen kennis die een goede basiskennis wil krijgen en eventueel zelf (een deel van) de uitvoering wil doen. Daarnaast geven wij ook trainingen voor gevorderden. Deze maken we echter op maat, neem contact met ons op indien je hier interesse in hebt. 

Vanwege Covid-19 verzorgen wij op dit moment geen trainingen bij ons op kantoor. Heb je interesse in een online training op maat?  Of heb je een kleine groep ondernemers / marketing managers (bijvoorbeeld vanuit de business club waar je bij zit)  waarmee je graag een gratis training zou volgen als de pandemie het weer toelaat. Neem dan gerust contact met ons op!

Agenda

We zien je graag op één van de volgende trainingen.
Scroll omlaag voor meer informatie over de trainingen en om je in te schrijven. 

  • SEO: hoe kan je je eigen website optimaliseren
  • Google Analytics: leer de basisbeginselen
  • Het opstellen van een marketingplan (strategie)
  • Zelf een Google Ads account opzetten en beheren
  • Online adverteren (PPC): Advertenties gebruiken om meer bezoekers naar je website te krijgen

Alle trainingen duren 4 uur. 

Onze trainingen worden door de bezoekers gewaardeerd met gemiddeld een 8. 

Wij geven de trainingen bij ons op kantoor (Keulenstraat 10A, 7418 ET) in Deventer. Onder de uitleg van de trainingen kan je je inschrijven.

Onze trainingen:

Google analytics: leer de basisbeginselen
Behoort marketing en communicatie tot jouw takenpakket? Dan is het in onze optiek noodzakelijk om enige kennis te hebben van Google Analytics. Tijdens deze training ga je zelf aan de slag met Google Analytics. We gaan (1) in op het belang van het goed instellen, (2) bespreken kort een aantal belangrijke instellingen zoals het aanmaken van filters en een view en (3) gaan na de pauze in op wat je met de data kunt doen.

Bij het analyseren van de data gaan we eerst in grote lijnen de mogelijkheden door zodat je aardig weet wat je waar kan vinden. We eindigen met het beantwoorden van de vraag: is er een stijgende lijn te zien in het bezoekersaantal en/of de omzet en hoe kan je dit beïnvloeden. Doordat je de data-analyse voor je eigen website doet leidt dit vaak al tot leuke inzichten. Heb je nog niet voldoende data? Dan kan je uiteraard ook gebruik maken van een testaccount.

SEO: hoe kun je je eigen website optimaliseren?
Wil jij dat je website beter wordt gevonden? De vindbaarheid wordt beïnvloed door: Techniek, Content en Autoriteit. Tijdens deze training gebruiken we een handige tool waarmee we elk onderdeel langsgaan. We kijken eerst naar je vindbaarheid. Daarna naar hoe je je teksten en techniek kunt verbeteren en hoe je ervoor kunt zorgen dat Google jou als betrouwbaar ziet. Doordat je je eigen website gaat analyseren heb je aan het einde van de training al een goed beeld op welke zoekwoorden je op dit moment wordt gevonden. Aangezien we deze training vooral kijken naar de vindbaarheid van je huidige website is het noodzakelijk dat je minimaal een half jaar jouw website live hebt staan. Wil je je website echter gaan vernieuwen dan is deze workshop wel interessant.

Zelf een Google Ads account opzetten en beheren
In deze training leren we je de basisbeginselen om zelf een account op te zetten en te beheren en denken we hier over mee. Je leert welke stappen je moet doorlopen alvorens het account op te zetten zodat je gericht kunt gaan bieden op de voor jou relevante zoekwoorden of plaatsingen. Vervolgens leggen we je uit hoe je de advertenties aan maakt en zorgt dat ze bij de juiste zoekopdrachten in google vertoont worden. Tot slot leggen we je uit waar je op moet letten als de advertenties live staan en hoe je de campagne(s) bij kunt sturen.

Het opstellen van een marketingplan (strategie)
Waar begin je met het opstellen van een marketingplan? Welke informatie moet er in elk geval in, welke (online) middelen kan je inzetten en hoe zorg je ervoor dat je marketingplan niet een “stoffig document” wordt, maar een belangrijk document dat wordt gebruikt bij het maken van keuzes? Als je eenmaal weet hoe je een dergelijk plan het beste kunt aanpakken, dan is het eigenlijk best goed te doen. Wij lopen alle stappen met je door en geven je handige tips over hoe je zo snel en goed mogelijk dit plan kan maken.

Online adverteren (PPC): Advertenties gebruiken om meer bezoekers naar je website te krijgen
Wil je meer weten over hoe je advertenties (Google Ads, Facebook Ads of LinkedIn ads) kunt inzetten om meer bezoekers naar je website te krijgen? Er zijn diverse manieren om dit te bereiken en wij delen onze kennis graag met jou! Tijdens deze workshop leer je welk kanaal wanneer het beste geschikt is, welke targetmogelijkheden je per kanaal hebt en hoe je een campagne start op Google Ads, LinkedIn Ads en Facebook Ads.

Inschrijven

Inschrijven is momenteel niet mogelijk.

Een training op maat of alvast een gratis training boeken?

Heb je interesse in een andere training van ons of wil je graag een gratis training volgen wanneer dit weer kan?  We denken graag met je mee.
Stuur een e-mail naar info@vsee.nl of bel 085-0021777  of vul onderstaand formulier in: