LinkedIn marketing

LinkedIn is het zakelijke sociale netwerk van Nederland. In totaal zijn er 6 miljoen actieve accounts waarvan er maandelijks 4,2 miljoen mensen inloggen. LinkedIn is geschikt om zakelijke content te promoten gericht op de B2B markt. Omdat gebruikers van LinkedIn veel beter hun functietitel en organisatie bijhouden is dit veel accurater dan op de andere social media netwerken.

Daarnaast is men, op het moment dat men achter LinkedIn zit, zakelijke bezig en staat men meer open voor een B2B boodschap. Ook is een groot voordeel dat je erg secuur kunt targeten. Bijvoorbeeld op de verantwoordelijke van de inkoop bij bepaalde bedrijven. Dit is een groot pluspunt ten opzichte van andere kanalen. LinkedIn is qua kosten vaak duurder dan de andere netwerken. Daarom is LinkedIn geschikt als je het over trajecten of producten met een hoge aanschafwaarde hebt, waarbij de verantwoordelijk voor de aanschaf vaak een specifiek persoon binnen een bedrijf is.

Prospecting en remarketing

Prospecting kun je ook bij LinkedIn inzetten om de doelgroep te bereiken die nog geen aanraking heeft gehad met je bedrijf. Het targeten kan heel specifiek op zakelijke kenmerken zoals; functie, bedrijf en branche. Sinds kort heeft LinkedIn ook de mogelijkheid uitgerold om de huidige website de bezoekers te retargeten. Zet LinkedIn in om te sturen op het verhogen van het aantal zakelijke leads voor jouw bedrijf.