Websiteleads

Met websiteleads kun je achterhalen wie er op je website is geweest. Met deze informatie kun je zeer gericht acquisitie plegen en heb je een grotere kans op aankoop of registratie. Door gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie of zoekmachine adverteren kun je het rendement verhogen.

Makkelijk website bezoekers identificeren

Gemiddeld genomen, en afhankelijk van het type website, neemt slechts 2% tot 10% van de website bezoekers daadwerkelijk contact op via de website. Wie is die andere 90% en hoe identificeer je hen?

Bezoekers laten informatie achter

Potentiële klanten bezoeken de website. Iedere unieke bezoeker laat daarbij waardevolle informatie achter in de vorm van hun IP-adres: alleen is deze voor jou nog niet beschikbaar.

Identificeren van de bezoeker

Het achtergelaten IP-adres wordt gekoppeld aan informatie uit de nationale bedrijfsdatabase van ons partnerbedrijf. Dit noemen we de ‘handshake.’ De handshake is te vergelijken met nummerherkenning in je telefoon; word je gebeld door iemand die je niet kent, dan verschijnt alleen diens nummer in het scherm, maar is de beller bekend, dan zie je de naam van de beller staan.

Koppelen van de gegevens

Met behulp van de verkregen informatie wordt het IP-adres in het bedrijfsdatabase gekoppeld aan het bijbehorende bedrijf. Onze partner is zelfs in staat om de meest logische contactpersoon aan te leveren.

Vsee Search Marketing maakt een bezoekersrapport

Meteen nadat een relevante persoon (vooraf worden de filters ingesteld) uw website heeft bezocht, maken wij hiervan een bezoekersrapport. Maximaal twee uur na het bezoek ontvang je dit rapport per e-mail, inclusief contactgegevens. Je kunt hen direct benaderen voor acquisitie.

Hoe zet je websiteleads in voor je bedrijf

Voor welke bedrijven is het geschikt? Websiteleads wordt alleen voor B2B gebruikt. Consumenten worden door deze tool niet herkent. Indien jouw klanten bedrijven zijn of bedrijven en consumenten dan is deze dienst geschikt voor jou.

Alleen relevante bedrijven herleiden

Wanneer u veel bezoekers heeft kan het interessant zijn om niet al de bezoekers te herkennen. Ook daar is rekening mee gehouden. Je kunt namelijk gebruik maken van filters. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je alleen de gegevens wil van de bedrijven die de pagina met prijzen of tarieven heeft bekeken. Deze bedrijven zijn waarschijnlijk al aan het vergelijken. Dat maakt dit het juiste moment om actief met sales aan de slag te gaan voor deze klant.

De opvolging

Met het verkrijgen van de gegevens ben je er nog niet. Dit is slechts de eerste stap van het proces. Want je belt natuurlijk niet naar het bedrijf met de melding dat je gezien hebt dat ze op je website waren, en de vraag waarmee je ze kunt helpen. Afhankelijk van je product of dienst en de duur van de aankoop kun je hier op verschillende manieren mee omgaan. Zo kun je dit als aanleiding gebruiken om offline media zoals een folder te sturen en deze folder op een later tijdstip na te bellen. Of je kunt de volgende dag bellen als zijnde koude acquisitie. Welke voor jouw natuurlijk niet meer koud is met de inzichten die je al hebt over dit bedrijf.

Uiteraard zijn er nog meerdere tactieken om de lead in een klant om te zetten. Zorg dat deze passen bij jouw bedrijf en sales team en dan helpt websiteleads je aan een voorsprong op de concurrent omdat je die net het stapje voor kunt zijn.