Google Ads beheer door specialisten

Geen tijd en/of specialistische kennis om uw Google Ads campagnes te beheren? Of heb je het idee dat je campagnes beter kunnen presteren? Goed beheer van je Google Ads campagne is een belangrijke succesfactor voor jouw opbrengsten. Google ontwikkelt zich in rap tempo en past dagelijks haar producten en diensten aan. Wat vandaag nog succesvol is, kan morgen alweer achterhaald zijn. Daarom is het belangrijk dat je mee ontwikkelt, maar hoe doe je dat als je al zo druk bent met ondernemen? De oplossing: besteed je Google Ads-beheer uit aan een specialist! Nederland is een van de landen met het hoogste ratio Google Ads specialisten, internetbureau’s en agencies ten opzichte van bedrijven. Dus waarom zou je het beheer bij ons uitbesteden?

  • Wij zorgen voor optimale opbrengsten of omzet.
  • Laten de strategie aansluiten op jouw businessmodel.
  • Zetten graag nieuwe ontwikkelingen van Google Ads voor jou in om er direct van te profiteren.
  • Claimen niet dat we alles weten, maar wel dat we er vol passie voor jou induiken.

Als je een partij zoekt met zeer veel motivatie, oprechte interesse en mensen die niet werken maar hun hobby betaald mogen uitoefenen, neem dan gerust eens contact met ons op!

Een Google Ads campagne beheren wat houdt dat precies in?

Wat doen we eigenlijk precies als we jouw Google Ads campagne(s) beheren? Campagnes kunnen niet beheerd worden als ze er nog niet zijn. In onderstaand stappenplan gaan we er van uit dat er nog geen campagnes zijn. Mochten de campagnes er al wel zijn dan gaan we eerst deze campagnes inventariseren, quickwin’s doorvoeren en daarna de (nieuwe) strategie bepalen.

  • Strategie bepalen.
  • Campagnes opzetten aan de hand van deze strategie.
  • Campagnes monitoren.
  • Campagnes bijsturen.
  • Rapporteren.
  • Campagnes uitbreiden indien nodig.

Waar moet je op letten als je het beheer bij een agency of specialist uitbesteed?

Een Google Ads specialist of agency kan je campagnes niet beheren als hij of zij niet weet wat er speelt binnen jouw bedrijf. Daarom is een van de belangrijkste onderdelen het onderlinge contact. Vaak wordt dit vanuit de rapportage gedaan. Wat valt er op, is het assortiment uitgebreid, zijn er leveranciers waar problemen mee zijn? Dit zijn onderwerpen waar jij en je specialist het over horen te hebben. Daarnaast is het belangrijk dat de Ads specialist op de hoogte is van jouw businessmodel. Wie zijn jouw klanten en wat is jouw waardepropositie? Maar ook waar de meeste opbrengsten binnen jouw bedrijf gegenereerd worden. Om campagnes goed te beheren moet de specialist weten wat de marges per productgroep zijn, wat de lifetime value van een klant is, maar ook wat een lead mag kosten. Dit zijn belangrijke cijfers waar je het met elkaar over moet hebben.

Uiteraard is een van de meer voor de hand liggende punten waar je op moet letten is het feit of het bureau gecertificeerd is als Google Qualified partner. Het afgeven van de status door Google houdt in dat je als agency voldoet aan een aantal vereisten qua prestaties, uitgaven, groei in klanten en dat je de Google Ads examens hebt behaald.

Tot slot zijn er nog een paar andere aspecten om ook naar te kijken. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat er naast juniors ook medewerkers met ervaring zitten. Veel agencies hebben moeite met het vasthouden van personeel waardoor vaak veel kennis verloren gaat. Een combinatie hierin is belangrijk. Neem ook altijd een kijkje tussen de referenties of klantcases. Ervaring van anderen zegt vaak meer dan een mooi verkooppraatje. En tot slot is het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij het bedrijf. Dat geldt overigens ook voor ons. Wij werken alleen samen met klanten waar we energie van krijgen, leuke dingen mee kunnen doen, en waar we ook geloven in het businessmodel. Denk jij die klik met ons te hebben? Dan maak ik graag eens kennis met jou!

Google Ads zelf beheren of uitbesteden?

Uiteindelijk is het het beste om je Google Ads campagnes zelf te beheren. Of een medewerker hier voor te hebben. Jullie weten veel meer over de branche, zijn er de hele dag mee bezig kunnen sneller schakelen. Ondanks dat het uit onze mond wat vreemd klinkt is ons streven dat er iemand inhouse deze functie vervult. Onze meerwaarde kan immers veel beter benut worden door strategisch mee te denken, problemen op te lossen en pro-actief te adviseren, dan door daadwerkelijk ‘aan de knopjes te draaien’. Maar dit is niet haalbaar voor elk bedrijf. Daarnaast zijn er nog andere redenen om het uit te besteden:

  • Je bent zelf te druk met het ondernemen en hebt er geen tijd voor.
  • Je kunt geen parttime of fulltime functie voor online marketing creëren.
  • Je bezit zelf niet de specialistische kennis.
  • Je campagnes zijn op dit moment niet winstgevend.
  • Je hebt er zelf gewoon geen interesse in.

Een bijkomend voordeel van het uitbesteden is dat je geen risico’s loopt zoals dat er niemand de taken kan overnemen bij ziekte. En een bureau heeft meerdere klanten waarbij ze van ervaringen kunnen leren. Een eigen medewerker kan nogal eens met ‘oogkleppen’ op werken.

Wat zijn de prijzen van het beheren van een Google Ads account?

De kosten zijn afhankelijk van het aantal uur dat wij voor jouw account nodig hebben. De kosten vindt je op onze tarievenpagina. Wij rekenen altijd minimaal 1 uur aan het rapporteren en monitoren. Hoe groter en complexer de campagnes zijn hoe meer tijd wij daarnaast nodig hebben voor het beheer. Dit kunnen we eigenlijk alleen aangeven door een kijkje in je huidige campagnes te nemen of nadat we de strategie bepaald hebben. Uiteraard kunnen we ook vanuit jouw beschikbare budget kijken wat we kunnen betekenen. Maar daar kijk ik graag een keertje met je naar. Neem contact op en dan plannen we een afspraak in!