Wie is jouw doelgroep?

Voor het bepalen van je marketing strategie en uitvoer daarvan, is het belangrijk dat je helder hebt wie precies je doelgroep is. En dan niet generiek, maar heel specifiek. Beschrijf de eigenschappen van een gemiddeld persoon uit jouw doelgroep zo uitgebreid mogelijk. Zo’n beschrijving heet een Buyer Persona en is in ieder bedrijf onmisbaar om te hebben.


Wat is een Buyer Persona?

Een Buyer Persona is een fictief persoon die jouw ideale klant vertegenwoordigt. Of anders gezegd; een gedetailleerde beschrijving van jouw ideale klant. Door het stellen van diverse vragen krijg je inzichtelijk wie de beoogde doelgroep van jouw bedrijf is en wat de uitdagingen en behoeften van deze groep mensen zijn.

Waarom is een Buyer Persona belangrijk?

Hoe duidelijker je in beeld hebt wie jouw doelgroep is, hoe beter je je daadwerkelijk kunt richten tot je klanten met jouw product/dienst. Ook schrijven van content met de juiste tone of voice lukt vaak beter wanneer je jouw doelgroep inzichtelijk hebt.

Bovendien is het hebben van een Buyer Persona is belangrijk voor alle campagnes die worden opgezet. Je kent de doelgroep en weet hoe die zich gedraagt. Met deze kennis kun je vervolgens inspelen op de pijnpunten van de doelgroep.

Zelf een Buyer Persona ontwikkelen

In deze whitepaper geven wij jou handvatten om zelf een Buyer Persona te ontwikkelen. Door middel van het stellen van de juiste vragen en het verschaffen van de juiste informatie breng je jouw ideale klant tot leven!

Wil je aan de slag? Vul dan onderstaand formulier in en ontvang de whitepaper Buyer Persona.

Succes!

Whitepaper aanvragen

* Verplichte velden

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.