Meer online bekendheid creeeren

Jouw doel

Of jouw doel nu het genereren van traffic, een betere branding, meer leads of hogere sales is. Wij werken graag volgens een strategische aanpak. De combinatie van onze mindset Zoeken, Ontdekken, Vinden gecombineerd met het SEE-THINK-DO-CARE-model (STDC-model) van Google zorgt ervoor dat je altijd slaagt in het behalen van jouw doelstelling.

Onze werkwijze

Veel bedrijven zetten verschillende kanalen los van elkaar in en bijna altijd gericht op de laatste klik conversie. Daar waar in het verleden dit zeer goede resultaten opleverde, lopen steeds meer bedrijven tegen een plafond in rendabiliteit. Hierdoor worden de marges van die ene verkoop of aanvraag steeds kleiner.

see-thnik-do-care-werkwijze-1

 

Wij zetten online marketing breder in. Op deze manier maakt jouw doelgroep in een eerdere fase kennis met jouw bedrijf en kun je hen eerder aan je binden. Op deze manier creëer je als bedrijf meer waarde voor je online marketing euro.

 

STDC-model

Voor deze aanpak werken wij met het STDC-model. Het model staat voor SEE (bekendheid), THINK (overweging), DO (actie) en CARE (ambassadeurschap). Hiermee kan je beter inspelen op de behoefte van de doelgroep en een eventuele concurrentiestrijd voorkomen.  

 

 

Het model is net een funnel. Eerst leren ze je kennen, daarna nemen ze je in overweging, gaan ze over tot actie en tot slot worden ze je ambassadeur.

SEE-fase

In de SEE-fase is je doelgroep geen klant. Zij is passief en heeft geen aankoopintentie (of nog geen besef ervan). Het doel van deze fase is de bekendheid van je merk. Je zorgt voor een zo’n groot mogelijk en relevant bereik. Je richt je op je doelgroep en niet op verkopen. Wat speelt er bij hen in het dagelijks leven en waarmee kun jij hen helpen, zonder dat je hier direct een (commerciële) tegenprestatie voor verwacht. In deze fase is het belangrijk om je doelgroep goed te segmenteren en hun interesses in kaart te brengen.

THINK-fase

Tijdens de THINK-fase veranderen je prospects in potentiële klanten. Ze zijn gestart met een eventueel aankoopproces en zitten in de overwegingsfase. Zij gaan gerichter zoeken naar informatie of laten zich inspiratie door een product of dienst dat aansluit bij jouw producten of diensten. Door de gecreëerde bekendheid in de SEE-fase ben jij top of mind bij deze doelgroep. Sterker nog, als je ze in de SEE-fase ergens mee hebt geholpen of iets hebt gegeven zonder tegenprestatie, heb je wellicht al een onbewuste band gecreëerd. In deze fase richten wij ons op het bekendmaken van de voordelen van jouw producten en diensten.

DO-fase

De DO-fase is de laatste-klik-conversiefase. De aankoopbereidheid is erg hoog in deze fase. Wanneer jouw product of dienst aansluit bij de behoefte en ze via de SEE- en THINK-fase bij jouw bedrijf terecht zijn gekomen, is de kans groot dat zij iets gaan aanschaffen bij jou. Hierdoor ga je een eventuele concurrentiestrijd voor de laatste klik conversie uit de weg!

CARE-fase

Tijdens de CARE-fase wil je van je klant een ambassadeur maken. De klant heeft voor jouw product of dienst gekozen en is hier tevreden over. Dan is het belangrijk om hem aan jouw bedrijf te binden.

Het verschil

Wij kijken met deze blik naar jouw huidige marketingstrategie. Dan zien we meteen waar de schoen wringt wanneer jouw strategie te sterk richt op alleen de laatste klik conversie. Vaak schotel je jouw doelgroep een te commerciële propositie voor. Niet iedere bezoeker wil direct kopen. Daarnaast kan ‘koop, koop, koop’ voor afkeer zorgen. Het is hetzelfde als: hoi, ik ben Piet. Jij vindt mij leuk! Wil je met mij trouwen?