Google AdWords en SEO voor Autosleutels.info

Over Autosleutels.info

Autosleutels.info is een bedrijf, en de naam zegt het eigenlijk al, welke autosleutels verkoopt. Voor vrijwel alle merken leveren ze autosleutels. Originele sleutels (OEM) en (After Market Products) niet-originele sleutel van nagenoeg dezelfde kwaliteit en voor een nog scherpere prijs. De prijzen in combinatie met de snelle levertijden en het uitgebreide assortiment hierin is wat autosleutel.info (Wilco) goed in zijn vak maakt.

Aanleiding/vraag

Autosleutels.info is bij ons gekomen via via. Zoals zo vele klanten. Degene die zijn website en online marketing campagnes daarbij beheerde ging hiermee stoppen en zocht iemand om dit over te nemen. Met het overnemen van de online marketing diensten is er met een frisse en specialistische blik naar de inspanningen gekeken. Voorheen was hier kleinschalig op ingezet. Wat zijn de mogelijkheden op online marketinggebied en welke winst is hier nog in te pakken? Dat was het startpunt van de campagnes.

Ingezette diensten

Google AdWords: Aangezien er al een grote Google Ads campagne liep was dit een dienst die we direct hebben overgenomen.
SEO: Op het gebied van SEO viel nog veel winst te behalen. Zoekmachine optimalisatie en met name de inzet van content kwam daarom ook op het lijstje.
Meetbaarheid instellen: Om deze diensten goed van start te laten gaan en daarna op basis van de juiste informatie bij te kunnen sturen hebben we afgetrapt met het goed instellen van de meetbaarheid.

Behaalde resultaten

Autosleutels.info is een schoolvoorbeeld van wat het toevoegen van specifieke content aan de website kan bereiken in termen van groei in vindbaarheid:

Zichtbaarheid autosleutels.info

Overzicht van het verloop van de zichtbaarheid van Autosleutel.info. Start traject: begin 2017

Uitdagingen along the way

Met name de nieuwe teksten waren een uitdaging. Door de soms technische aard en de wensen van de klant was het een uitdaging om tot goede teksten te komen, meerdere tekstschrijvers zijn de revue gepasseerd. Maar uiteindelijk blijkt weer dat de klant zijn product het beste kent en het daarom essentieel is dat deze de teksten doorleest en de laatste hand er aan legt.
Daarnaast zijn we ook tegen een niet goed werkende feed voor Google Shopping aangelopen. Deze verbeteren heeft een goede verbeterslag voor Google Ads betekent.

Ik bespaar op mijn Google Ads kosten en ik verkoop nu producten die ik eerder niet verkocht. Ik kan echt merken dat het werkt ook qua omzet.
Wilco van Olst