Interplate heeft doelgroep (weer) in beeld

Ook dit jaar gaat Vsee Search Marketing verder met haar column in het MKB Deventer Magazine. In onderstaand artikel het verhaal van onze samenwerking met Interplate.

Interplate heeft doelgroep (weer) in beeld

Een paar jaar geleden kwamen klanten nog naar Interplate toe. Die tijd ging voorbij, maar dankzij Vsee Search Marketing weet de technische drukkerij/ graveerbedrijf alsnog precies wat de klant wil.

Interplate

In het kantoor van Interplate aan de Gotlandstraat in Deventer hangen signaleringsborden. Borden van metaal en kunststof. Op tafel ligt een paneeltje voor een afstandsbediening. Hij somt in korte lijnen op wat het bedrijf doet. Interplate is een industriële drukkerij en graveerbedrijf. “We verwerken zwaardere materialen (RVS, geanodiseerd aluminium, messing etc.) maar bijvoorbeeld ook kunststoffen en vinyl.” Door zeefdrukken, lasergraveren, etsen, frezen, graveren en full-colour printen bewerken ze de materialen naar de wensen van de klant. “Specialistisch werk’’, legt eigenaar René Schreijer uit. “We zijn vooral actief in de industriële sector. Dat betekent dat onze producten vaak tegen de meest extreme omstandigheden bestand moeten zijn. Zoals bijvoorbeeld in de Offshore industrie.”

Oriëntatie op internet

Er wordt steeds meer gevraagd door klanten. Daarom investeert Interplate veel in het up-to-date houden van de machines en automatisering. “De apparatuur wordt steeds kleiner, maar de mogelijkheden steeds uitgebreider’’, aldus Schreijer.

Een andere belangrijke investering is de samenwerking met Vsee Search Marketing. “Nog niet zo lang geleden kwamen klanten onze kant op. Dat gebeurt minder. Potentiële klanten oriënteren zich eerst online voor ze een bedrijf benaderen. Daar willen we gebruik van maken.’’

Doelgroep in beeld

Hoe? Door heel goed te kijken naar de doelgroep. Waar zitten de machinebouwers? Waar zitten de toeleveranciers voor de Offshore industrie? Welke producten zoeken ze? Voor Interplate liggen grote kansen in de regio rond de Rotterdamse haven. “Daarom hebben we heel gericht geadverteerd in die regio’’, zegt Martín Neuteboom. “Aan de hand van doorklikpercentages zien we bijvoorbeeld wat

succesvolle zoekwoorden zijn. Er komt veel informatie los, waardoor je steeds beter weet wat jouw klanten zoeken. Daardoor ga je zoekmachinemarketing steeds gerichter inzetten.’’
Naast het plaatsen van advertenties maakte Vsee de website van Interplate geschikt voor organische vindbaarheid. “We hebben de website een betere structuur gegeven waardoor hij niet alleen met betaalde advertenties te zien is, maar ook hoog in de onbetaalde zoekresultaten staat’’, zegt Martín Neuteboom. René Schreijer knikt tevreden. “Volgens mij staan we in de top-3 nu.”

Advies

“Vsee komt met een inhoudelijk gedegen verhaal en we kunnen met Martín mooi sparren over nieuwe ideeën’’, zegt Schreijer. “Dat waardeer ik zeer.’’ Neuteboom: “Wij geven slechts advies en Interplate voert het zelf uit. We werken effectief samen. Zonder groot budget kunnen we toch veel bereiken.’’