Villa Oosterveld van Stepping Stones Home & Care

Met Google Ads een hogere bezetting van zorgvilla’s

Over Stepping Stones Home & Care

Stepping Stones Home & Care is een groeiende organisatie die zich richt op huisvesting en zorg voor ouderen met dementie. Door het gehele land bezitten zij zorgvilla’s waar persoonlijke 24-uurs dementiezorg geleverd wordt aan ouderen. De zorgvilla’s zijn allemaal gelegen in een natuurrijke omgeving en het zijn vaak mooie karakteristieke panden. De zorgprofessionals die hier werken hebben zich allen gespecialiseerd op het gebied van dementie. De organisatie bestaat sinds 2006 en in 2007 is de eerste villa opengesteld voor bewoners.

De start van de samenwerking

Begin 2015 kwam Linda bij mij (Stéphanie) via de contactpersoon waar wij samen mee werkten voor Fletcher Hotels. Linda beheerde destijds de AdWords campagnes van Stepping Stones en zocht iemand die met haar naar de campagnes wou kijken en haar hier wat meer wegwijs in kon maken. Zij had dit van haar voorganger overgenomen.

Het verloop van de samenwerking

In eerste instantie hebben wij dus persoonlijke training/begeleiding geboden. Aangezien er binnen de organisatie weinig tijd was om de campagne te beheren hebben wij dit te zijner tijd op een zeer laag pitje overgenomen. Langzaamaan kwamen er ook steeds meer villa’s in het portfolio en werd er een website voor elke villa gemaakt. Dit gaf de uitgelezen kans om ook met meerdere Google Ads accounts te adverteren op dezelfde zoekwoorden in dezelfde regio. Inmiddel heeft Linda de organisatie verlaten en heeft Eline het overgenomen, voornamelijk samen met Dana. In deze periode hebben we ook veel ondersteuning geleverd op het gebied van analytics. Met name het inrichten van de accounts en het begeleiden van Dana bij de werkzaamheden rond het intern rapporteren middels Google Analytics en Google Data studio. Daarnaast hebben we ook incidenteel advies gegeven over het goed vindbaar maken van alle locatiewebsites in de zoekmachines. Op het moment van schrijven heeft Stepping Stones 13 Google Ads accounts. Aangezien we soms met wel 4 villa’s op in dezelfde regio en uiteraard ook op dezelfde keywords zitten is dit een mooie uitdaging. De villa’s waar de meeste kamers vrij zijn moeten in dat geval natuurlijk op positie 1 staan in die regio en zo verder. De uitdaging zit hem hier in om niet je eigen biedingen continu op te hogen en hier juist mee te spelen.

De Google Ads werkwijze

De accounts hebben we opgedeeld in 2 onderdelen:

  1. Mensen die in heel Nederland zoeken op een zorgvilla in een specifieke plaats (bijvoorbeeld zorgvilla arnhem)
  2. Een straal rondom de zorgvilla waar men zoekt op algemenere zoekwoorden (zoals zorgvilla).

Als we bij Stepping Stones kijken naar de See, Think, Do & Care fase richten we ons met Google Ads op alle fases.

SEE fase

In deze fase zijn mensen nog niet bewust op zoek naar een zorgvilla. Vaak hebben ze een vader of moeder die dementie heeft en zijn ze op zoek naar informatie rondom dementie en bijvoorbeeld dementiezorg.

THINK fase

In deze fase is men zich er vaak al van bewust dat degene hier specifieke huisvesting en zorg voor nodig heeft. Vaak weet men nog niet wat het verschil is tussen een zorgvilla, verzorgingshuis of misschien zelfs een bejaardenhuis. In deze Fase willen we laten weten dat de zorgvilla’s van Stepping Stones vaak niet duurder zijn dan een bejaardenhuis en dat ze gespecialiseerd zijn in dementie.

DO fase

In deze fase weet men dat ze een zorgvilla nodig hebben en vaak ook in welke regio hierbij sturen we aan op het downloaden van de brochure of het maken van een afspraak om de mooie villa te gaan ontdekken.

De uitdaging bij Google Ads biedingen in 13 accounts

Zorgen dat we de biedingen niet onnodig ophogen doen we door de overeenkomstige zoekwoorden tussen de accounts in dezelfde regio te vergelijken op positie, biedingen, CPC’s en kwaliteitscore. Aan de hand hiervan stellen we de biedingen bij.

Referentie Stepping Stones Home & Care

Inmiddels hebben Eline en Dana de website bij een nieuwe partij ondergebracht en hebben zij er ook uit praktische overweging voor gekozen alle zaken waaronder ook het online marketing bij deze partij onder te brengen. Uiteraard hebben ze een mooie referentie voor ons achtergelaten.

” Wij hebben de dienstverlening van Vsee Search Marketing als erg prettig ervaren. Stéphanie Erné, onze contactpersoon en specialiste op het gebied van de SEA campagnes, is zeer deskundig, behulpzaam en gemotiveerd om de conversies steeds verder te optimaliseren. Ze is uitstekend bereikbaar bij eventuele vragen en tevens bereid om ons te ondersteunen bij het zelfstandig uitbreiden van onze Analytics. Ook nam zij initiatief om de uitkomsten van de Adwords-campagnes verder inzichtelijk te maken via overzichtelijke en duidelijke online rapportages. Vsee, bedankt voor de soepele en betrouwbare samenwerking!