Google AdWords voor Tiffanylampen Deventer

Omschrijving Tiffanylampen-deventer.nl

Tiffanylampen Deventer is een Deventer’s bedrijf welke online Tiffanylampen verkoopt. Dit zijn lampen die je vaak in bruine café’s ziet hangen. Lampen met een glas-in-lood effect. De doelgroep zijn vaak iets oudere mensen. Tegenwoordig is het bedrijf niet meer in handen van toenmalige eigenaar Sjoerd. En verzorgen we ook de AdWords campagnes niet meer

Aanleiding/vraag

Sjoerd is destijds bij ons gekomen omdat hij niet tevreden was over zijn huidige partij.

Ingezette diensten

Google AdWords beheer en eenmalige optimalisatie: Voor Tiffanylampen Deventer hebben we de Google Ads campagnes beheerd.

Behaalde resultaten

Er is nu minder budget uitgegeven (-27%), het aantal conversies is toegenomen (+50%) en de kosten per conversie zijn gedaald (-51,65%).
Stéphanie Erné – Google AdWords specialist

Een hele periode hebben we actief de Google AdWords campagnes beheerd. In 2015 heeft Sjoerd, ondanks zijn tevredenheid over ons, besloten zelf de campagnes verder te beheren. Wij hebben toen de campagnes klaargezet voor eigen beheer. Voor de verkoop van zijn bedrijf ruim 2 jaar later heeft hij gevraagd of wij nogmaals de campagnes opnieuw weer goed wouden zetten. Dit hebben we gedaan door eenmalig weer zoveel mogelijk van de oude settings terug te zetten waar mogelijk.

Een leuke opvallendheid tijdens het beheer van deze campagnes

Geruime tijd hebben we de campagnes beheerd. Heel duidelijk in dit account was de toenemende concurrentie te zien en daardoor ook het oplopen van de costen per verkoop.
Tijdens een van de analyses hebben we gekeken hoe we de campagnes naar gelang de uren en dagen konden optimaliseren om zo kosten te besparen. Goede resultaten hebben we behaald door verschillende weekend-acties in te zetten. Maar wat vooral opvallend was was de daling in zoekverkeer en conversies op de woensdagmiddag. Waar het de rest van de week een redelijk normale trendlijn liet zien. Door vanuit de doelgroep te denken konden we deze daling verklaren; veel mensen in de doelgroep vallen onder de categorie “opa’s en oma’s” en wat doen zijn tegenwoordig erg vaak? Oppassen op de kleinkinderen. Omdat veel scholen nog geen continurooster hebben zijn veel kinderen op woensdagmiddag vrij. Waardoor een groot deel van de doelgroep ‘oppasdienst’ heeft en dus niet achter de computer zit om te Googlen naar een nieuwe lamp voor boven de eettafel.