Van Lente Systeemintegratie heeft samen met Vsee in het voorjaar van 2021 hun eerste commerciële online marketing campagne opgezet. En dat is natuurlijk altijd spannend. Gelukkig konden ze rekenen op de ervaring van Vsee. De campagne heeft gezorgd voor veel zichtbaarheid en concrete leads voor hun tool Plant Assist. Het vervolgtraject is op moment van schrijven  in volle voorbereiding.

“Deze manier van online marketingcampagne voeren was voor ons nieuw”, vertelt Annelies van de Steeg, marketing/communicatieadviseur bij Van Lente eerlijk. “We positioneerden ons online al wel sterk als werkgever, maar voor onze technische diensten waren we vooral gewend om nauw contact te hebben met onze bestaande relaties, actief aanwezig te zijn in ons netwerk of deel te nemen aan vakbeurzen. We waren al wel van plan om meer in te zetten op online, maar de corona-pandemie heeft het wel versneld. Nu hebben we de kosten die we normaliter aan een stand kwijt waren, uitgegeven aan de online marketing campagne. Voordeel is dat we nu precies kunnen meten wat het onder de streep als resultaat heeft opgeleverd. Een goede opbrengst ook. Na de eerste aarzeling, staat de interne organisatie nu in de rij om online marketing verder in te zetten. Want we hebben naast Plant Assist© nog veel meer interessante diensten om te promoten. Daarvoor moeten we wel eerst onze website aanpakken. De techniek van de website en de structuur zorgen er mede voor dat we autoriteit opbouwen op ons domein. We zijn nu op advies van Vsee bezig om onze content en bezoekerspaden te verbeteren, om de basis op orde te brengen. Dat zijn allemaal zaken die we straks kunnen overhevelen naar de nieuwe website. Ik vind het fijn dat ze op die manier met ons meedenken.”

In de speedboot

In het begin moest Annelies wel wennen aan de snelheid van Vsee. “Het leek wel of ik op een speedboot zat. Gelukkig heb ik een goed contact met de accountmanager, dit is wat mij betreft cruciaal voor het succes van je campagne. In het begin hebben we veel overleg gehad om alle processen, milestones, communicatie, tone of voice goed op elkaar te laten afstemmen. Daarna wisten we aan welke knoppen we moesten draaien om de juiste doelgroep te triggeren. Ik ben daar erg tevreden over.

Eerlijk advies

De kennis spat er vanaf, ze weten echt wat ze doen. En ze leggen het mij ook goed uit. Ze geven de resultaten wekelijks overzichtelijk terug op een A4-tje. Vertellen daarbij wat goed is gegaan, wat niet goed lijkt te werken en wat ze willen gaan doen. Dat adviesstuk en het eerlijke verhaal daarbij is top. Het is niet zo dat ze een campagne neerzetten en zeggen: red je er maar mee. Er zijn zoveel knoppen om aan te draaien en het is data gedreven gestuurd. Sommige dingen kunnen zij ook niet weten. De ontwikkelingen gaan door en ook onze concurrentie zit niet stil. Er zijn veel online marketingbureaus die bij voorbaat een bepaald aantal leads beloven. Ik heb weinig vertrouwen in dergelijke partijen. Uit ervaring weet ik dat ze dit niet kunnen waarmaken, zeker niet in een complexe markt als die van ons. Nee hoor, geef mij maar het realistische beeld. Daar heb ik veel meer aan.“

Kennis up-to-date

Annelies geeft aan veel geleerd te hebben van Vsee. “Wat ik mooi vind is dat Vsee een dynamische jonge club is die durft te ondernemen, durft stappen te zetten voor de klant en helemaal up-to-date is. Ze hebben me elke maand wel een nieuwe feature laten zien. Je merkt dat er heel erg op kennis wordt gestuurd. Ze weten echt waar ze het over hebben. Maar hun kracht is ook dat ze het grote vraagstuk overzien. Ze nemen je als klant graag mee in het denkproces op langere termijn. Dat toekomstdenken is erg waardevol. Er zitten gewoon krachtige jonge dynamische mensen die allemaal op hun eigen vakgebied weten wat ze doen. Dat merk je als klant. Vsee heeft met een creatieve gedurfde campagne echt kleur gegeven aan onze online marketing strategie. Ik hou de cijfers voor me, maar kan wel zeggen dat het een mooi resultaat heeft opgeleverd. We gaan dan ook met vertrouwen het vervolgtraject in.”