Vier keer meer offerteaanvragen voor Veldhoen Verhuizingen

Recentelijk is de nieuwe website van Veldhoen Verhuizingen opgeleverd door ons. De nieuwe website bleek zeer succesvol te zijn en is daarom een schitterend voorbeeld geweest voor het MKB Deventer Magazine. Uit dit voorbeeld blijkt maar weer hoeveel impact een goede SEO-vriendelijke website kan hebben op het aantal offerteaanvragen. Lees hieronder het artikel!

We hebben vier keer zoveel offerteaanvragen!

Veldhoen Verhuizingen vaart wel bij nieuwe website door Vsee Search Marketing. Met bijna 150 jaar ervaring is Veldhoen Verhuizingen een begrip in Deventer en omstreken. Verhuizingen, archiefopslag en meubelopslag zijn de activiteiten van het Deventerse familiebedrijf. Daarnaast is Veldhoen aandeelhouder van ‘Mondial Movers’. Een samen­werkingsverband­ van twintig verhuisbedrijven die nationaal en internationaal opereren.

Directeur Albert Veldhoen geeft aan dat samenwerken in zijn branche tegenwoordig noodzakelijk is om succesvol te blijven. “Het grote voordeel ervan is dat we samen in- en verkopen. Hierdoor kunnen we bieden op grote tenders die we anders moeten laten schieten. Daarnaast sparren we met elkaar en kunnen we gezamenlijk scherpere aanbiedingen maken.”

Kiezen voor zichtbaarheid

Dankzij een beperkt aantal medewerkers heeft Veldhoen zich goed staande weten te houden tijdens de crisis. “We werken met een vast team van tien mensen. Dit betekent dat de loonkosten te allen tijde te overzien zijn”, legt Albert uit. Samenwerken, kennis delen, een beperkt personeelsbestand, het zijn bewuste keuzes gericht op continuïteit. Waar het nog aan ontbrak was zichtbaarheid op internet voor potentiële klanten.

Uniek enthousiasme

Een collega-verhuizer vertelde dat Veldhoen Verhuizingen niet goed vindbaar was op internet en raadde Albert aan Vsee Search Marketing eens te bellen. “Zo kwam ik in gesprek met directeur Martín Neuteboom van Vsee. Zelden heb ik iemand zo enthousiast over zijn vak horen praten als hij!” Er werd meteen een brainstormsessie georganiseerd. Hierin maakte Albert duidelijk dat hij meer offerte aanvragen wilde creëren. “Dus werd besloten een geheel nieuwe website te ontwikkelen, welke optimaal zou bijdragen aan dit doel”, vertelt Martin Dirks van Vsee.

Google eisen en monitoring

Dus werd er een nieuwe website ontwikkeld, gericht op de eisen van Google en de bezoekers. Dit, in combinatie met Google AdWords en SEO, resulteert in een serieuze bijdrage aan het aantal verhuizingen. Martín: “Ook monitoren we het gedrag van bezoekers op de site door middel van Google Analytics. Een tool voor het bijhouden van bezoekersstatistieken­. Zo weten we bijvoorbeeld ook welk kanaal verantwoordelijk is voor welke aanvragen.”

Aantal offertes

José Neuteboom van Vsee vult aan: “We hebben de website ook meteen mobielvriendelijk gemaakt. Iets wat tegenwoordig echt een vereiste is. Steeds meer mensen zoeken via hun smartphone. Er zijn al 10 landen waar het aantal zoekopdrachten op smartphones hoger is dan op de desktop. Dus daar ligt een groot deel van de markt.” Dat al deze keuzes wat opleveren, blijkt wel uit de resultaten. “Die zijn fantastisch”, zegt Albert lachend. “Voorheen kregen we enkel telefonische aanvragen. Nu is de verhouding telefonische en digitale aanvragen 2 op 8” Martin vult aan: “Gemiddeld komen er nu 30 aanvragen per maand binnen via de website. En dat terwijl we nog maar een paar maanden bezig zijn’.’

Albert is dan ook zeer te spreken over de samenwerking met Vsee Search Marketing.“Enthousiaste mensen met verstand van zaken, waar ik juist niets vanaf weet. Dankzij hen kan ik me volledig focussen op de klant. En dat is maar goed ook, want dat worden er dankzij Vsee steeds meer!”