Vsee helpt VVV Deventer aan meer boekingen

In de maanden juni, juli en augustus is het voor de meeste mensen vakantie geweest maar wij hebben die periode hard gewerkt aan de campagne voor VVV Deventer. Want dan vinden in Deventer twee ontzettend mooie evenementen plaats. En uiteraard komen er in de zomervakantie veel toeristen naar Deventer. Het was voor ons ontzettend leuk om aan deze campagne te mogen werken. Erg trots zijn wij dan ook op het resultaat dat wij voor ze hebben behaald. Lees hieronder het artikel dat hierover in het MKB Deventer Magazine van september stond!

Vsee helpt VVV Deventer met zoekmachinemarketing aan meer boekingen

“Wij helpen online doelstellingen te realiseren”

Met succesvolle edities van de Deventer Boekenmarkt en Deventer op Stelten net achter de rug, spreken we met Nienke Nijboer van VVV Deventer. In een van de mooiste VVV-winkels van het land vertelt ze over haar organisatie: “VVV Deventer is vrij bijzonder, met locatie De Waag waar men ons fysiek kan bezoeken. Maar daarnaast is er ook nog een backoffice elders in de stad met onder andere ons evenementenbureau.” Het doel van de VVV is het cultuurtoerisme in Deventer naar een hoger plan te brengen met evenementen als Deventer op Stelten, de Boekenmarkt, het Dickens festijn en het kleinschaliger Humorfestival. “Prachtig natuurlijk, maar ook wij merken dat mensen evenementen op een andere manier zoeken en boeken. Dat is iets waar we als VVV Deventer graag op in willen spelen”, legt Nienke uit. “Mensen kijken vooraf op internet al wat er te doen is in de stad en regio, wij willen hen optimaal bedienen tijdens die verkenningstocht en richten onze marketing daar al langere tijd op in.”

Verblijfsarrangementen

Naast de reguliere website van de VVV en de evenementenwebsites, is er vorig jaar gestart met de zomercampagne www.ikganaardeventer.nl. Aanleiding waren de volgeboekte hotels en B&B’s in het centrum van Deventer tijdens de evenementen. In samenwerking met ondernemers uit de regio zijn er ook dit jaar ruim 75 meerdaagse verblijfsarrangementen opgezet, waarbij een bezoek aan het evenement wordt gecombineerd met een overnachting

in Salland. Verder laat de website zien wat er de hele zomer in Deventer te doen is. “Van ondernemers horen wij dat er dankzij deze initiatieven meer boekingen binnenkomen en dat mensen langer blijven. Met deze initiatieven gaan wij dus zeker door”, geeft Nienke aan.

Naast deze promotie liet de VVV ook radiospotjes maken die op de landelijke radio werden uitgezonden. “Dat levert publiciteit, maar nadeel is wel dat niet te meten is wat de luisteraars met deze informatie deden.“ Dus werd dit jaar de hulp ingeschakeld van het Deventerse Vsee Search Marketing, gespecialiseerd in zoekmachinemarketing. Eigenaar Martin Neuteboom legt uit: “Wij helpen klanten hun online doelstellingen te realiseren, van branding tot aan sales, door de klant zichtbaar te laten zijn.”

Remarketing

Vsee dacht een campagnestrategie uit waarbij zoveel mogelijk bezoekers naar de site van een evenement werden gestuurd. “Dit deden we bijvoorbeeld via ‘remarketing’. Als iemand kort op de site van Deventer op Stelten is geweest, werd hij later nog eens met dat evenement geconfronteerd op andere sites zoals nieuwssites. Daarnaast kreeg men kort voor het evenement reminders te zien die herinneren aan het evenement. “

Dit heeft goed gewerkt voor het aantal bezoekers van de evenementen. “Dus gaan we door met Vsee, want na het succes van de campagne van dit jaar, blijven we als VVV altijd onze doelen naar boven bijstellen en Vsee helpt ons daar voortreffelijk bij”, besluit Nienke.