Bastiaan Mokkink

Bastiaan Mokkink

Wie verkocht vroeger niet zijn overtollige speelgoed op de kinderkleedjesmarkt? Ik ook, maar zonder het te weten paste ik als kleuter toe wat in marketingboeken staat. Door middel van ‘boerenslimheid’ kwamen er meer kwartjes in mijn spaarvarken dan bij de anderen.

Ook zat ik vroeger op datingsites. Als onaantrekkelijke nerd liet ik vrouwenharten op hol slaan door met militaire precisie als een verleidende Lionel Messi langs chatboxen te dribbelen. Geleerde les: je kunt alles bereiken, als je boodschap maar goed is.

Nu help ik jou op dezelfde manieren klanten veroveren.

Muziek is mijn grote inspiratiebron. Webteksten moeten bij voorkeur klinken als van die stokoude popsongs die in één keer in je hart en hoofd zitten. Verder was ik vroeger succesvol als deejay. Succes kwam niet vanwege een grote bek of de juiste vrienden, maar door een heel sterke radar voor wat doelgroepen vreten en hoe ze dat opgediend willen zien. Een copywriter kan net als klassieke popsongs of een deejay harten veroveren en het reptielenbrein van mensen op hol laten slaan. ´Maak ze gek´ is dan ook mijn credo, tevens de titel van mijn favoriete boek over online marketing.

Nu help ik jou op dezelfde manieren klanten veroveren.

Inspiratie deed ik vooral op in de schoolkantine, via de Donald Duck of toespraken van Obama. Ik zuig alles in me op uit het dagelijks leven en bezorg de klanten daarmee een precisiebombardement in plaats van een schot hagel. Zodat jij vervolgens jouw klanten verovert met een Armada in plaats van een plastic bootje. Want jij wil natuurlijk ook liever een schip vol goud dan een schuit met zure appels.

Nu help ik jou op dezelfde manieren klanten veroveren.

Net als een office dog heeft elk goed bedrijf een nestor. Zo iemand die opgroeide toen telefoons nog een draad en draaischijf hadden. Ik ben daarmee niet de average millennial die je ziet bij online marketingbedrijven, maar iemand van de generatie die nog fatsoenlijk taalonderwijs genoot.

Loopbaan in een notendop

  • Telg uit een geslacht van docenten Nederlands.
  • Publiceerde sinds de middelbare school in dagbladen (oa de Stentor).
  • Eerdere banen: pr in de cultuursector, taaltrainer bij de Belastingdienst en copywriter bij een reclamebureau toen er nog geen internet bestond.
  • Was op ondernemersopleiding de enige die geen miljonair wilde worden maar bedrijvendokter/auteur, om diezelfde miljonairs in het zadel te helpen.

Bassies Bijzonderheden

  • Dol op Thaise restaurants en mediterrane vakanties.
  • Soms diepgang, soms zo plat als het Friese landschap.
  • Vader van twee dochters en baasje van Snoetie de buidelrat.
  • Vrijwilligerswerk: pr-medewerker bij de banensite voor arbeidsgehandicapten www.maatwerkbanen.nl. Jonge ondernemers steunen bij het opzetten van een bedrijf tijdens of na hun opleiding.
  • Ik doe graag mee aan verhalen-, dictee-, cabaret- en geheugenwedstrijden. Neem de proef op de som door mij elk willekeurig boek van Suske en Wiske volledig te laten opzeggen, inclusief alle éblouissante spitsvondigheden!