Danya Gortmans

Kent u dat? Dat u maar blijft worstelen met pakkende teksten? Kunt u niet de juiste woorden vinden of is uw site niet of nauwelijks vindbaar? Ik kan u helpen. Mijn naam is Danya Gortmans, Copywriter bij VSEE.

Wie is Danya?

Danya is niet een alledaagse naam, je spreekt het uit als Dan-ja of Tanja met een D. Geboren en getogen in Deventer en nu woonachtig in Holten. Ik ben in 1994 geboren en dus behoor ik tot generatie Y ofwel de ‘millennials’. Dat klopt wel: ik ben ook thuis in social media en online. Daarnaast vind ik het zelfontplooiing en ontwikkeling erg belangrijk, vind ik het fijn als ik iets kan bijdragen en staan klanten bij mij voorop. Nu ben ik bijna klaar met mijn HBO opleiding Communicatie op Windesheim te Zwolle, waar ik ontdekte dat ik niet alleen communicatie heb gekozen omdat het lekker breed is. Ik weet wat een communicatiemedewerker onder andere kan bijdragen: betere vindbaarheid voor een bedrijf zorgt uiteindelijk dat het beter met het bedrijf gaat. Dat kan via tekst, afbeeldingen, links, etc… Ik focus me binnen VSEE op tekst!

Hoe kom ik bij VSEE?

In mijn tweede jaar tijdens mijn opleiding Communicatie ontdekte ik tijdens een opdracht voor een fictieve opdrachtgever dat ik het schrijven van teksten wel erg leuk vind. Het spelen met taal, het zoeken naar woorden en het creatieve denken spreken me aan. Ik onderzocht of ik er wat mee kan in toekomstig werk. En dat blijkt ?. Ik raakte in gesprek met Martín Neuteboom, hij kon wel een schrijver gebruiken als aanvullende dienst voor sommige klanten. Eigenlijk kon ik gelijk aan de slag! Dus vorig jaar begon ik bij VSEE.

Wat doet een copywriter bij VSEE?

Een copywriter wordt ook wel een tekstschrijver genoemd, want dat is wat ik doe! Ik schrijf teksten voor websites, waardoor uw site hoger in Google komt. Als copywriter houd ik me bezig met SEO – search enginge optimization. Dat houdt in dat u beter vindbaar zal zijn dankzij de teksten op uw website. Ik houd rekening met de lengte van een tekst, zoekwoorden, titels, kopjes en de opbouw van de tekst. Ook relevante informatie is een must om aan de slag te kunnen als copywriter. Relevante informatie zoek ik via Google, maar de belangrijkste informatie vraag ik aan uzelf. Ik interview namelijk geregeld klanten om specifieke informatie te verkrijgen en te kunnen verwerken in de teksten. Zo komen we samen aan een onderscheidende tekst voor op uw website en krijgt uw site pluspunten van Google!