Vsee bij InOrbit conferentie 2023

Het was weer zover; een deel van het Vsee team heeft hun kennis verrijkt. Ditmaal in Slovenië. In de kustplaats Portorož vindt het jaarlijkse InOrbit conferentie plaats. Met meer dan dertig sprekers en sessies was dit gegarandeerd een succes.

Joost
Geschreven door
Joost de Haan

Op naar Slovenië

Vsee Search Marketing onderweg vanaf het vliegveld naar de InOrbit conferentie in Sloveniê.

Dennie, Sebastiaan, Martín en Joost op het vliegveld

Na lang wachten is het dan zover. Woensdag 15 maart 2023 gaat een viertal van Vsee Search Marketing richting Amsterdam. Na een klein beetje vertraging komen we aan op Schiphol. Ruim op tijd gaan we door de douane heen en eten we op ons gemak een broodje. Hup het vliegtuig in. Eerste stop: Frankfurt. Door vertraging op Schiphol missen we bijna onze overstap op vliegveld Frankfurt. We zetten een volle sprint in om onze overstap te halen. Twee minuten voor het boarden komen we aan bij onze gate. Hier krijgen we te horen dat onze vlucht met anderhalf uur vertraagd is. Tijd om even op adem te komen. Na een tussenstop op Frankfurt vervolgen we onze reis. Volgende stop: Triëst. Na een korte vlucht komen we aan op Triëst. Nog even de taxi naar het hotel uitzitten en we zijn op locatie!

Aangekomen in Portorož

Een lange dag reizen zit erop, we zijn op bestemming: Grand Hotel Bernardin. We checken in en lozen onze bagage. Een beetje vermoeid zoeken we een restaurantje op. Na een verrukkelijk maaltijdje met verse vis duiken we op tijd ons bed in. Zo staan we de volgende dag fris en fruitig bij de eerste sessie. Voordat we tussen het wol gaan wordt het aanbod bij de bar uiteraard wel even getest. Inmiddels is het een uurtje of drie in de nacht, nu toch écht tijd voor wat welverdiende nachtrust.

De eerste conferentiedag

De wekker gaat, zo fit als een hoentje stapt het viertal uit bed. Na een gezamenlijke reis scheiden onze wegen. Er zijn namelijk meerdere sessies tegelijkertijd en we willen natuurlijk niks missen. Tijdens onze eerste dag leren we onder andere over de GA4-integratie met PPC, SEO en e-commerce en gedragswetenschap. Na een lange dag aantekeningen maken, luisteren en vragen stellen zit de eerste dag er op.

Conferentiedag nummer twee

Conferentiedag nummer twee staat op de stoep. Na een lange en zware eerste avond in Slovenië is het viertal de tweede avond echt op tijd naar hun kamer vertrokken. De tweede conferentiedag en tevens laatste conferentiedag barst namelijk van de bruikbare kennis. Kennis die we niet willen mislopen. Op de tweede dag doen we allerlei nieuwe kennis op. Kennis over onder andere de basisprincipes van SEO, experimenten en website optimalisatie.

Op naar huis

Twee lange, maar ontzettend leerzame conferentiedagen zitten erop. Tijd om naar huis te gaan. De terugreis belooft nog wat. Om 04:00 uur moeten we namelijk op het vliegveld van Triëst staan. Best pittig, aangezien we pas om 01:30 uur in bed liggen. Na een korte vlucht van Triëst naar Frankfurt hebben we vier uur lang de tijd om uit te rusten op Frankfurt en nog wat te werken. ’s Middags rond 14:00 uur landen we in Amsterdam. Het uitje naar Slovenië was buitengewoon interessant en leerzaam. Wij hebben ontzettend veel kennis opgedaan op het gebied van SEO, SEA, e-commerce, CRO en toepassing van AI. Benieuwd wat dit voor jouw organisatie kan betekenen? Neem gerust contact op.