Social Media Advertising

Social media kanalen zijn niet meer weg te denken uit het huidige online tijdperk. Van Facebook tot LinkedIn, van Instagram tot Pinterest en van Snapchat tot TikTok, voor iedere doelgroep is er wel wat wils. Het zichtbaar zijn op de juiste social media kanalen is dan ook een belangrijk onderdeel in jouw online marketing strategie. Daarbij is het ook belangrijk om te onderzoeken welke social media kanalen bij jouw organisatie matchen. Want het kanaal waar jouw doelgroep op actief is, hoeft niet per definitie ook het kanaal te zijn wat bij jouw organisatie past. Samen onderzoeken we dit en komen we tot een perfecte match!

Wanneer duidelijk is op welke kanalen jij je boodschap wilt verspreiden, is het belangrijk om na te denken over de vorm van content. Hierbij komt een stuk design in combinatie met copywriting ten pas. Want wanneer je op social media actief bent, kan je het beter gelijk met impact doen! Social media kanalen zijn kanalen waar de gebruikers veelal snel scannen en doorscrollen, dus je wilt wel dat jouw berichten ervoor zorgen dat men even stopt met scrollen en de tijd neemt voor jouw bericht.

SEO bureau 3

Voor het opstellen van de juiste social media strategie staan onze toppers te trappelen. En de daarbij opgestelde doelstellingen hoeven niet op te houden bij ‘bereik’, ook voor verkeer naar je website en het behalen van omzet/leads zijn social media kanalen uitstekende kanalen om in te zetten. Zowel voor B2C als B2B bedrijven!

We starten met het analyseren en vaststellen van je doelgroep en kijken waar we eventuele nieuwe doelgroepen kunnen vinden. We zorgen voor ijzersterke content met behulp van onze designers en copywriters. Maar hoe zorgen we nou voor berichten die daadwerkelijk ‘prikkelen’? Dit wordt gedaan aan de hand van het Hero-Hub-Help model van Google. Met dit model worden drie soorten content besproken wat zorgt voor het juist activeren en verbinden van jouw doelgroep. ‘Help’ content is hetgeen waar je doelgroep daadwerkelijk al naar zoekt. Met ‘hub’ content probeer je de doelgroep te prikkelen en te stimuleren en ervoor te zorgen dat ze terugkomen. ‘Hero’ content is de crème de la crème onder de content: hiermee wil je je doelgroep omver blazen.

A/B testen voor de advertenties is hierbij een integraal onderdeel, om te kijken wat jouw doelgroep nou echt aanspreekt. Hier kunnen we mee blijven testen en optimaliseren. De resultaten bespreken we samen om zowel jou als je doelgroep omver te blazen!

Charley en Sebastiaan op bank

Kunnen wij je helpen met Social Media Advertising?

Heb je vragen over deze of een andere dienst? Laat dan hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Head of Advertising
Stéphanie