Online marketing aanpak van Vsee maakt Hygienesupply succesvol

Het tweede magazine van dit jaar stond in het teken van gezondheid. Een uitgelezen kans om onze samenwerking met Wesley van Hygienesupply uit te lichten en te laten zien hoe wij online marketing in kunnen zetten in de Hygiënebranche. Want zeker voor de gezondheid is het voorkomen van kruisbesmetting en het schoonmaken op de juiste wijze van essentieel belang. Helemaal wanneer we bijvoorbeeld kijken naar branches zoals de horeca en gezondheidszorg. Lees hieronder onze column!

 

[bron: MKB-magazine]

Geschreven door
Martín Neuteboom

Online marketing aanpak van Vsee maakt Hygienesupply succesvol

“Vsee Search Marketing denkt anders dan anderen. Daarmee maakt het webshop Hygienesupply besmettelijk op internet.”

Hygienesupply: specialistische webshop

Hygienesupply is een webwinkel die in 3 landen actief is. Nederland, Duitsland en België vormen een doelgroep die Hygienesupply wil bereiken met specialistische schoonmaaktools voor de voedingsmiddelensector. “Van Full-Color vloertrekkers en bezems in 9 verschillende kleuren tot microvezeldoeken en machines voor grote bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie, maar ook voor de snackbar op de hoek’’, legt eigenaar Wesley de Jong uit. Alle bedrijven die met voedingsmiddelen in aanraking komen hebben zich te houden aan het HACCP-protocol. “Daarin staan hygiëne-eisen. Een voorbeeld is kleurcodering. Simpel gezegd houdt dit het volgende in: zones binnen een productiefaciliteit worden gecodeerd met een kleur. Daarbij worden de schoonmaaktools ook op kleur aangepast. Desinfectiematten scheiden bepaalde zones. Dat mag niet fout gaan, want dan loop je het risico op kruisbesmetting

Waarop adverteren op Google?

Die HACCP-regels zijn streng, dus de schoonmaaktools moeten van zeer goede kwaliteit zijn. “Wij verkopen producten van Vikan. Een gerenommeerd merk dat prijzige, maar kwalitatief goede producten verkoopt. Toen ik zelf nog in de voedingsindustrie werkte kon ik die schoonmaaktools nooit snel krijgen. Dus dacht ik: ik doe het zelf.’’ Hygienesupply biedt goede service. “Zodat ook iemand die morgen ontsmettingsmatten­ nodig heeft bij ons bestelt. Al moet ik zelf drie uur rijden, ik zorg dat de klant ze op tijd heeft.’’ Maar hoe word je gevonden door klanten? Met een handleiding naast zich ging De Jong aan de slag met Google AdWords. Geen goed idee. “Ik adverteerde bijvoorbeeld op ‘kleurcodering’, maar dan kwam ik in de zoekresultaten van mensen die kleurcodering voor hun gordijnen zochten. Dat heeft me veel geld
gekost.’’

Online trucs? Gewoon testen!

Martín Neuteboom van Vsee overtuigde de webshophouder om zijn online winkel aan te passen en ging samen met hem op zoek naar slimme manieren van adverteren. “We hebben besloten om op alle artikelen te adverteren. Merknaam, soort en typenummer. Dat is nodig,omdat veel klanten gericht naar artikelen zoeken. Een specifieke bezem, specifieke doekjes, et cetera.’’ Vsee toverde echter nog een konijn uit de hoge hoed. “We adverteren ook op woorden waar Hygienesupply weinig bezoekers aan overhoudt. Hygienesupply kan bijvoorbeeld in de Google Shopping-resultaten (plaatjes rechtsboven in uw scherm) naar boven komen bij het zoekwoord ‘bezem’. Die bezem is tien keer duurder dan een bezem van de Action. De klant zal er waarschijnlijk niet op klikken, dus het kost Hygienesupply geen geld. Tegelijkertijd onthoudt de klant wél de naam. Als hij een week later iemand spreekt uit de voedingsmiddelenindustrie die op zoek is naar een goede bezem, zal hij Hygienesupply noemen. De kruisbesmetting die Wesley bij zijn klanten wil voorkomen, hoopt hij op internet juist te bereiken’’, aldus Martín Neuteboom.

Out of the box

De resultaten zijn goed. De bezoekersaantallen en verkoopcijfers stijgen. Wesley de Jong: “De grote toegevoegde waarde van Vsee is dat ze écht anders denken en recht voor z’n raap zijn. Ik vind de samenwerking na bijna twee jaar nog steeds heel prettig.’’

 

Ontwikkeling online zichtbaarheid Hygienesupply.nl

visibility-index-seo-hygienesupply

Ook behoefte aan een succesvolle online marketing aanpak?

Neem gerust vrijblijvend contact met een van onze specialisten en vraag direct een gratis Visibility-scan aan om te zien hoe goed u gevonden wordt!

Wat is jouw uitdaging?

Laat het ons weten